T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / ANTAKYA - Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Ekm

Ekm

Ekm

İmam hatip okulları, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak açılan ve genel ortaöğretim sistemi içerisinde yer alan köklü kurumlarımızdandır. Bu kurumlar, 3 Mart 1924 tarihli Tevhid-i Tedrisat Kanuna dayalı olarak kurulmuştur. 13.10.1951 tarih ve 601 sayılı Müdürler Komisyonu Kararının 17 Ekim 1951 tarihinde dönemin Millî Eğitim Bakanı Tevfik İleri tarafından onaylanmasıyla bugünkü imam hatip okulları resmi olarak açılmıştır. Halen, 1973 Tarih ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile 2012 Tarih ve 6287 Sayılı Kanun kapsamında okullarımızda fen, sosyal, dil, spor, sanat ve kültür dersleri ile birlikte Temel İslam Bilimlerine ait dersler verilmektedir.

Bu vesileyle kuruluşundan bugüne kadar imam hatip okullarımızın gelişiminde emeği geçenlerden ebediyete irtihal edenleri rahmetle, hayatta olanları şükranla yâd ederiz.

Ekm

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Yekta Saraç, Yükseköğretim Kurumları Sınavı´na ilişkin, "Yeni sınav daha yalın, sade ve kolay anlaşılabilir ve daha kolay yönetilebilir bir sistemdir. Sınav puan türleri 18´den 5´e indirilmiştir. Sınav 5 hafta sonundan 1 hafta sonuna çekilmiş, 6 oturumdan 3 oturuma indirilmiştir. Türk Yükseköğretim Sınavı´nda önemli bir eşiğe atlıyoruz. Temel Yeterlilik Puanı´nın oluşturulması ve Temel Yeterlilik Sınavı´dır. Türkçe ve temel matematiğin merkezde olduğu Temel Yeterlilik esaslı değerlendirme artık söz konusu olacaktır." dedi.

Prof. Dr. Saraç, üniversiteye giriş sistemine ilişkin düzenlemeleri YÖK´te düzenlenen basın toplantısıyla açıkladı.

Yükseköğretim Kurumları Sınavı´nın ikinci oturumunda sözel puan türünde, Türk Dili ve Edebiyatı-Coğrafya-1 testinin ağırlığının yüzde 50, sosyal bilimler testinin ağırlığının da yüzde 50 olacağını belirten Saraç, sayısal puanda ise matematik testinin ağırlığının yüzde 50, fen bilimleri testinin ağırlığını ise yüzde 50 olduğunu bildirdi.

Saraç, eşit ağırlık puanda da Türk Dili ve Edebiyatı-Coğrafya-1 testinin ağırlığının yüzde 50, matematik testinin ağırlığı yine yüzde 50 olduğunu söyledi.

Ön lisansa yerleştirmelerde ise TYT Puanı´nın esas alınacağına işaret eden Saraç, "Temel Yeterlilik Puanı (TYT Puanı), Türkçe testi yüzde 50, Temel Matematik testi yüzde 50´den oluşmaktadır. Lisans programlarında ise dört puan türü sözel, sayısal, eşit ağırlık ve dil esas alınmakta. Sözel, sayısal, eşit ağırlık ve dil puanları hesaplanırken Temel Yeterlilik Testi´nin etkisi yüzde 40 olacaktır." dedi.

Belli programlar için getirilen başarı sıralaması şartına devam edileceğini açıklayan Saraç, "Özel yetenekle öğrenci alan programlarda geçen sene olduğu gibi baraj puanı bu yıl da aynı tutulmuştur. Temel Yeterlilik Testi´ne giren ve Temel Yeterlilik Testi puanı en az 150 olan adaylar, özel yetenekle öğrenci alan lisans programlarını tercih edebileceklerdir." şeklinde konuştu.

Saraç, "Ortaöğretim Başarı Puanı´nın hesaplanmasında herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir. Yerleştirme puanlarına etkisi geçen seneki gibi aynı oranda olacaktır. Meslek lisesi mezunlarına geçen seneki alan odaklı ek puan uygulamasına devam edecektir. Engelli adaylara yönelik düzenlemelerin uygulanmasına devam edilecektir. " bilgisini paylaştı.

- Oturumlar 3´e düşürüldü

Yekta Saraç, "Yeni sınav daha yalın, sade ve kolay anlaşılabilir ve daha kolay yönetilebilir bir sistemdir. Sınav puan türleri 18´den 5´e indirilmiştir. Sınav 5 hafta sonundan 1 hafta sonuna çekilmiş, 6 oturumdan 3 oturuma indirilmiştir. Türk Yükseköğretim Sınavı´nda önemli bir eşiğe atlıyoruz. Temel Yeterlilik Puanı´nın oluşturulması ve Temel Yeterlilik Sınavı´dır. Türkçe ve temel matematiğin merkezde olduğu Temel Yeterlilik esaslı değerlendirme artık söz konusu olacaktır." değerlendirmesini yaptı.

Mesleki eğitimi önemseyen ve bu kapsamda tek bir puanla farklı Meslek Yüksek Okulu (MYO) programlarını tercih etmeye imkan veren bir sistem olacağına işaret eden Saraç, "Ortaöğretim kazanımlarını ve sürecini odağına alan ve önemseyen, önceki sistemde orta öğretim üzerinde 4 ay baskı oluşturarak, eğitimi aksatan olumsuzluğu ortadan kaldıran ve öğrenciler üzerindeki sınav kaygısının etkilerini azaltan bir sistemdir." dedi.

 

 

Ekm

Bu sene aramıza katılan 9. Sınıf öğrencilerimize ve velilerine Okula Uyum Çalışmaları kapsamında çeşitli etkinliklerde bulunduk. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz, İdaremiz ve Okul Aile Birliğimizle birlikte yemek ikramından sonra öğrencilerimize okulumuz hoşgeldiniz diyerek çeşitli hediyeler takdim ettik. Aramıza yeni katılan öğrencilerimize hoşgeldiniz diyor, başarılı bir eğitim hayatı diliyoruz.

Ekm

Akademik Kaliteyi İyileştirme Projesi Protokolü imzalandı.

 Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde eğitim gören öğrencilerin akademik başarısını artırmak ve eğitim seviyesini yükseltmek amacıyla Mustafa Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Antakya İlçe Müftülüğü, Memur Sen Hatay Şube Başkanlığı ve Hatimder ile "Akademik Kaliteyi İyileştirme Projesi" ile ilgili protokol imzalandı.

Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde eğitimdeki akademik başarısı karşılaştırıldığında daha geride olduğu görülmektedir. Bunun sebepleri arasında Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin ilçe sınırlarında dezavantajlı gurupta yer alan öğrenci ve velilerin çoğunlukta olması birinci etkendir. Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi, düşük gelirli bir nüfusa sahip olduğu için eğitim, veliler tarafından öncelik olarak görülmemekte ve öğrenciler maddi imkanların kısıtlı olması nedeniyle hazırlık kursu gibi imkanlardan mahrum kalmaktadır. Öğrencilere bu imkanlar sağlandığı takdirde öğrencilerimizin eşit şartlarda yarışma fırsatına kavuşabileceğine ve Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi eğitimdeki akademik başarısının yükseleceğine inanmaktayız.

 

Ekm

ÇOCUĞA DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?

Alışkanlık kazanma hiç şüphesiz bir süreçtir. Her yaş kategorisi için kazanılması gereken alışkanlıklar farklı olsa da hiç şüphesiz her alışkanlığın ya da davranışın kazandırılması gereken bir kritik dönem vardır. Bu kritik dönemde kazanılmayan davranış ya da alışkanlığın daha sonraki yaş aralıklarında kazandırılması daha zordur. Ancak imkânsız değil.

Alışkanlık kazandırma genellikle erken yaşlarda başlasa da her yaşta kazandırılabilir. Sadece zorluk derecesi değişir.

Hiç ders çalışmayan bir öğrenciye uygulanacak yöntemle az çalışana uygulanacak yöntem farklıdır.

Ders çalışma alışkanlığı olmayan bir öğrenciyi düşünerek ders çalışma alışkanlığı kazandırmak için uygulanması gerek bazı yöntemler şunlardır:

  1. Çocuk Çalışmayı İhtiyaç Hissetmeli

İhtiyaç hissetmediğimiz bir konuda harekete geçemeyiz. İhtiyaçlarımızı gidermek için çalışma ihtiyacı hissederiz. Bu da bizi harekete geçirir ve bütün zorluklara rağmen işe gider çalışırız. Düşünün; karlı soğuk bir günde çatı onaran bir ustanın ihtiyaç giderme hissi olmazsa o ustayı zor şartlara rağmen o çatıya kim çıkarabilir?

Çocuklara, gelecek için neden çalışmaları gerektiğini mantıklı ve ikna edici bir üslupla izah etmek gerekir. İkna olan ve ihtiyaç hisseden çocuk daha şevkle çalışır. Aksi takdirde gelecek kaygısı taşımayan ve çalışmaya ihtiyaç duymayan çocuk ders çalışmaz. Çalışma alışkanlığı da kazanamaz.

  1. Çocuğun Ders Çalışma Yeteneğini ve Süresini Keşfedin

Her öğrencinin ders çalışma yeteneği ve süresi farklıdır. Kimi öğrenci 1 saat oturup ders çalışabilirken Kinestetik/Dokunsal Öğrenme Stili oranı yüksek olan bir öğrenci ise ancak 20’-30’ çalışabilir.

Öğrenme Stili Testi Uyguladığımız birçok öğrenci çalışma süresini keşfedip ders programını da bu süreye göre ayarlayınca ciddi başarılar elde ettiler. Balıktan tırmanma, kargadan yüzme, kediden uçma davranışı beklenmez. Nitekim yeteneğine uygun değildir. Aynen öyle de çocuktan, çalışabileceğinden fazla süre ders çalışmasını beklememek gerekir. Çocuğun yeteneğinden fazla ders çalışması önce soğumasına sonra da bıkmasına sebep olur. Bu da başarısızlığa götürür.

  1. Çocuğun Çalışabileceği Süre Belirlenmelidir

Ders çalışma alışkanlığı olmayan bir çocuk genelde isteksiz çocuktur. Yani çalışmak istemez. Çocuk ile önce oturup niçin ders çalışması gerektiğini konuşmak gerekir. Çalışmaya ikna ettikten sonra her oturumda kaç dakika çalışabileceğini sormak gerekir. Çocuk 40 dakika derse siz 20 dakika çalışmasını isteyin. Ama bu 20 dakika çalışmaya mutlaka riayet etmesini isteyin. Böylece bir süre sonra psikolojik direnç kırılacak, fiziksel ve biyolojik olarak da çocuk ders çalışma alışkanlığında önemli bir adım atmış olacak.

  1. Ders Programı Yapılmalıdır

Çocuğun yeteneğine uygun ders programı yapılmalıdır. Ders programı olmayan öğrenci koordineli çalışamaz. Sevdiği kolay derslere çok çalışırken sevmediği zor dersleri pek çalışmazlar. Oysaki her derse çalışmak gerek. Ders programında zor derslere daha fazla zaman ayırmak gerekir. Başarıya giden yol bundan geçer. Esnek ve hafif bir ders programı alışkanlık kazandırmakta ödemli fayda sağlar.

  1. Çalışma Sürekliliğini Sağlayın

40 dakika çalışma yeteneği olan çocuğunuza 20 dakikalık yaptığınız programa mutlaka her gün riayet etmesini sağlayın. Bazen çalışmayı bırakmak isteyebilir. İlk birkaç gün zorlanacaktır ancak devamını getirmeye çalışın. Bir süre sonra isteksizlik azalacaktır. İbn-i Hacer’in dediği gibi Taşı oyan, su damlalarının sertliği değil, sürekliliğidir.

  1. İyi Bir Çalışma Ortamı Hazırlanmalıdır

Çalışma alışkanlığı kazandırılması için mutlaka iyi bir çalışma masası ve çalışma odası hazırlanmalıdır.

Televizyon karşısında, uzanarak, koltukta ders çalışma alışkanlığı kazanılmaz. Ne zaman, ne kadar,  nerde çalışılacağı belli olmalı. Çalışma ortamının ısı, ışık, ses ve görsel unsurları iyi düzenlenmelidir.

  1. Kontrolü Çocuğa Bırakın

İlk zamanlarda çocuğun çalışmasını siz kontrol edin. Süreklilik kazanması için onu sürekli motive edin. Pes etmesin. Çalışmasını pekiştirin.

Sonraki süreçte ise kontrolü kademeli bir şekilde ona bırakın. Otokontrolü kazanırsa alışkanlık kazanmaya yaklaşmış demektir. Kendi çalışmasını kontrol eden çocuk eksiklerinin farkına varır ve eksiklerini gidermek için çaba harcar.

  1. Süreyi Kademeli Şekilde Artırın

40 dakika yeteneği olan bir çocuğu, çalışma alışkanlığı kazandırmak için 20 dakika ile derse başlatmak uygun olabilir. Ancak sürekli 20 dakika çalışması yetersiz olacaktır. Çocuğu motive ederek zaman kademeli bir şekilde artırılmalıdır. “ 20 dakikadan daha fazla çalışabilirsin. İstersen bu sürenin üzerine çıkabilirsin.” gibi pekiştirici cümleler kullanarak çocuğun çalışma süresi artırılmalıdır.

Ders çalışma alışkanlığı kazandırmak uzun ve yorucu bir süreç olsa da çocuğun geleceği için zorunlu bir süreçtir. Anne-babalar gereken özeni göstermelidir. Sınav öncesi halledilebilecek kolay bir durum olmadığından zamanında başlamak önem arz eder.

Adnan Kalkan

Eğitimci Yazar

Aile ve Eğitim Danışmanı

« ÇOCUĞA KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILABİLİR?

EYVAH! ÇOCUĞUM ÖZ GÜVENİNİ KAYBETTİ…ŞİMDİ NE YAPMALIYIM? »

 

 

Ekm

Öğrencilerimizin ve personelimizin okulumuzla ilgili olmasını istedikleri şeyleri, doğrudan ilgili kişilere iletemediği konuları paylaşabilmeleri amacıyla okulumuz idare girişinde "Dilek Kutusu" oluşturulmuştur. Burada amacımız okulumuzda yaşanan olumsuzlukları en aza indirmek, olumlu gelişmeler ve imkanlar sağlamak. Okul öğrenci meclisi ve rehberlik servisi işbirliğiyle yürütülecek çalışmamızda tüm öğrenci ve personelimizin "gerçekçi" tespit ve önerilerini bekliyoruz. iyi "DİLEK"lerimizle..

Dilek Kutumuz Her Ay, Okul Meclisi ve Rehberlik Servisince Açılacak, Değerlendirilecek..

Ekm

"Okul ve Öğrenci velileri arasındaki işbirliğini-dayanışmayı kuvvetlendirmek için toplantı düzenlendi. Düzenlendi “Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne-Baba Rolleri projesi” kapsamında Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesinde yapılacak olan seminer süreci başladı..

 

Yapılacak seminer sürecinin ilki olan "Öğretmen, veli ve öğrenci iletişimi" konulu seminer Rehber öğretmenler Hasan KESKİN ve Nilgün COŞKUN tarafından verildi. Öğretmen, veli ve öğrenci iletişiminin öğrenci başarısında çok önemli olduğunu söyleyen Yazar; her  anne babanın çocuğunu sevdiğini ancak bazı anne babaların sevgilerini çocuklarına hissettirmekten zorlandıklarını belirtti. Nilgün COŞKUN, “Çocukların sırlarını, sıkıntılarını anne ve babalarına rahat bir şekilde söylemeleri gerekir. Eğer çocuklar anne babalarına sıkıntılarını anlatmaktan çekiniyorlarsa  o zaman anne babanın yerini başka insanlar almaktadır. Bunun sonucunda Anne babadan görmedikleri ilgiyi belki de ailenin hiçte tasvip etmediği arkadaş grupları doldurmaktadır” dedi. Her çocuğun kendisinin ailesinin yanında önemli olduğunu, çok sevildiğinin hissetmesi gerektiğini ifade eden Yazar, “Velilerimizden okul ile iletişim halinde olanların öğrencilerinin akademik başarılarında gözle görülür bir artış olduğunu ve  öğrenci davranışlarında olması muhtemel olumsuz durumlara velilerle beraber kısa zamanda müdahil olunmasının öğrenci için çok faydalı olduğunu ifade etmek istiyorum. Velilerimizden bir kısmının öğrenci davranış ve başarı konusuna duyarsız olduğunu, bununda öğrencinin akademik başarısını  olumsuz etkilediğini  belirtmek istiyorum. Her zaman veliler, öğrenciler ve öğretmenlerle birlikte çalıştığımızı biliyorsunuz, bu sebeple velilerimize Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Kapısının sürekli açık olduğunu tekrardan ifade ediyor, katılımlarınızdan dolayı siz kıymetli velilerimize ve bu programın hazırlanmasında emeği geçen okul idaresine, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Ekm

Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi Faaliyet Bilgisi

Faaliyetin Gerçekleştirileceği Ay: Ekim

Vizyon Belgesi Alan Başlığı: Akademik Gelişim Alanı

Vizyon Belgesindeki İlgili Madde: a. Her okulda, “Danışma Kurulu” oluşturulur. Danışma kurulu; okul müdürü başkanlığında, okul müdürü tarafından belirlenen bir müdür yardımcısı veya başyardımcı ile öğretmenler kurulu tarafından seçilen iki öğretmen, okul aile birliği başkanı ve bir üyesi, okul öğrenci meclis başkanı ve yardımcısı, ders zümre başkanları ve bir rehber öğretmenden oluşur. Danışma Kuruluna, kurul üyelerinin çoğunluk görüşüne göre, en fazla iki akademisyen ve varsa okulun mezun derneğinden bir üye alınabilir. Belirli aralıklarla toplantılar yapan Danışma Kurulunun çalışmaları kurumsal hafıza oluşması için raporlanır ve kayıt altına alınır. Kurulun kararları tavsiye niteliğinde olup bağlayıcı değildir.

İl MEM Tarafından Yapılması Planlanan Faaliyet: Okul Danışma Kurulu oluşturulur.

İşbirliği Yapılacak Kurumlar: Okul Aile Birliği

Ekm

Hatay Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi Ekim Ayı Kalite Takip Sistemi Faaliyet Bilgisi

Faaliyetin Gerçekleştirileceği Ay: Ekim

Vizyon Belgesi Alan Başlığı: Eğitim Ortamları ve Fizikî İmkânlar Alanı

Vizyon Belgesindeki İlgili Madde: a. Okul binalarının yapım ve onarımında geleneksel mimarimizden izler yansıtılmaya çalışılarak yeni teknoloji ve enerji tasarrufu sağlayacak tasarımlar içermesine özen gösterilir. Okul ve pansiyonlardaki uygun mekânlar öğrencilerin, medeniyetimizin izlerini ve kültürel zenginliklerini tanımalarını sağlayacak şekilde tasarlanır. Bu tasarımlarda, kültür ve medeniyet tarihimizin büyüklerinden öğrencileri tefekküre sevk eden ve mefkûre oluşturan mısra, hat, ebru, minyatür, tezhip, karakalem, fotoğraf, karikatür levhaları, özgün söz, vecize, ayet ve hadislerle donatılır. Bu etkinlikler için LCD ekranlar gibi interaktif imkânlardan da yararlanılır.

İl MEM Tarafından Yapılması Planlanan Faaliyet: Okul koridorlarına uygun resim, tablo, yazı vb. görsellerle tezyin edilmesi. Okul girişinde bulunan LCD ekrandan bu yönde yararlanılması.

İşbirliği Yapılacak Kurumlar: Sivil toplum örgütleri

Ekm

Geçen yıl A blok mescidimizin yenilenmesinden sonra A blokta kılınmaya başlayan Cuma namazı, imamlık ve müezzinlik uygulaması ile bu eğitim öğretim yılında da devam ediyor. 22.09.2017 Cuma günü 2017-2018 eğitim öğretim yılının ilk cuma namazını kıldık.

Ekm

Geçen yıl A blok mescidimizin yenilenmesinden sonra A blokta kılınmaya başlayan Cuma namazı, imamlık ve müezzinlik uygulaması ile bu eğitim öğretim yılında da devam ediyor. 22.09.2017 Cuma günü 2017-2018 eğitim öğretim yılının ilk cuma namazını kıldık.

Eyl

2017-2018 Eğitim Öğretim Yılına Dualarla Başladık.

Yeni Eğitim Öğretim Yılı tüm eğitim camiasına hayırlı olsun.

 

Açılış konuşmalarının ardından okulumuz İHL Meslek Dersleri Öğretmeni Mehmet ALKAN , aşağıdaki dua ile programı tamamladı.

"Allah´ım faydasız ilimden, ürpermeyen kalpten, doymayan nefisten, kabul olunmayan duadan sana sığınırım.

Allah´ım acizlikten, tembellikten, cimrilikten, sıkıntı veren ihtiyarlıktan, kabir azabından sana sığınırım."

Amin.

Tem