SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programına Projemiz Kabul Edildi

SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programına Projemiz Kabul Edildi

SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programına Projemiz Kabul Edildi

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin kültür, sanat ve edebiyat alanında geliştirmek ve daha zengin bir eğitim ortamı oluşturmak için ilana çıktığı programa yaptığımız proje başvurusu kabul edildi.

22.11.2024 54

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin kültür, sanat ve edebiyat alanında geliştirmek ve daha zengin bir eğitim ortamı oluşturmak için ilana çıktığı programa yaptığımız proje başvurusu kabul edildi.

 Proje 20 saatlik yazarlık eğitimi, Türk Edebiyatının önemli yazarlarından 10 tanesinin birer temel eserinin okunması, okunan kitaplardan 4 tanesine ait filmlerin izlenmesi, okunan kitap ve izlenen filmleri dikkate alarak birer değerlendirme metninin yazılması, yazılan metinlerin düzenlenecek bir panelde dinleyici ve izleyicilerle paylaşılması, kayda değer görülen metinler ile proje sürecine ait yazılan ayrıntılı bir haberin kitap olarak basılması şeklinde uygulanacaktır.

Öğrenciler önce 20 saatlik yazarlık eğitimini(Hikâye, roman, deneme, tiyatro) Türkiye Yazarlar Birliği Hatay Temsilciliği tarafından belirlenen eğitimcilerden alacaktır. Ardından seçilen 3 roman, 3 hikâye, 3 deneme ve 1 tiyatroyu okuyacak; üç film ve bir tiyatroyu izleyecek; bir konferans dinleyecek, okuma üzerine bir söyleşiye katılacak, bu vesileyle Türk edebiyatını farklı tür ve disiplinler aracılığıyla çok yönlü olarak öğrenme fırsatı yakalayacaktır. Ayrıca okuduğu her kitap, izlediği her film, dinlediği her konferans ve söyleşi için birer değerlendirme yazısı yazacak. Yazılan değerlendirme yazıları arasından seçilen metinlerden oluşturulacak panellerde yazdığı metni seyircilerle paylaşacak ve bu metinlerin arasından seçilen 20 metin kitap olarak yayınlanacaktır.

8 ay sürmesi planlanan proje sonunda öğrencilerin kültür ve medeniyetimizin temel değerlerini okudukları eserler, izledikleri film ve belgeseller, gerçekleştirdikleri söyleşiler ile özümsemeleri ve okul ortamının kültür ve sanat yönüyle zenginleşmesi, öğrencilerin aidiyet duygularının artması beklenmektedir.